Bieżące informacje

Znalazła ofertę, zamówiła, zapłaciła. Miały być nowe tonery, a są straty na kwotę ponad 2 tysiące złotych

Data publikacji 22.01.2025

Internet to duża wygoda dla osób, które chcą kupić jak i sprzedać wystawione na aukcjach rzeczy. Niestety w wirtualnym świecie są również oszuści, którzy tylko czekają na okazję, aby nas okraść. Wczoraj do wałbrzyskiego komisariatu zgłosiła się kobieta oszukana podczas zakupów za pośrednictwem internetu. W wyniku działania oszustów straciła 2199 złotych. W sprawie prowadzone jest policyjne postępowanie, ale jednocześnie zwracamy się z apelem do mieszkańców: kupujesz lub sprzedajesz przez internet? Nie daj się oszukać!

Policjanci z pierwszego komisariatu prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 55-letnia mieszkanka naszego miasta. Pod koniec listopada 2024 roku kobieta zamówiła przez internet cztery tonery o łącznej wartości 2199 złotych. Po uzupełnieniu danych w formularzu, za towar zapłaciła za pomocą systemu BLIK.

Niestety, zamówiony towar nie dotarł do pokrzywdzonej. Próby nawiązania kontaktu ze sprzedającym – zarówno drogą mailową, jak i telefoniczną – zakończyły się niepowodzeniem.

Na podanym przykładzie kolejny raz apelujemy o ostrożność podczas zakupów w Internecie!

Aby uniknąć podobnych sytuacji, pamiętaj:

  • Sprawdzaj opinie o sprzedawcy i sklepie, z którego korzystasz.
  • Korzystaj z renomowanych platform zakupowych.
  • Zawsze weryfikuj, czy strona internetowa jest autentyczna. Zwracaj uwagę na adres URL i certyfikat bezpieczeństwa (kłódka przy adresie strony).
  • Unikaj płatności z góry, jeśli nie masz pewności, że sprzedawca jest wiarygodny.

Jeśli padłeś ofiarą oszustwa internetowego, jak najszybciej skontaktuj się z najbliższą jednostką Policji. Każda zgłoszona sprawa może pomóc w identyfikacji sprawców i zapobiec kolejnym oszustwom.

Zespół Komunikacji Społecznej
Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu
aspirant sztabowy Agnieszka Głowacka-Kijek

Powrót na górę strony